Nufie

My Churp-Churp

Wednesday, December 28, 2011

Dr. Badrul Amin Iktiraf Anwar Sebagai ‘Imam Mahdi’?


Mungkin kerana terlalu taksub dengan individu yang bernama Anwar Ibrahim, penceramah bebas, Dr. Badrul Amin Baharon, tidak teragak-agak untuk mengangkat darjat Ketua Pembangkang itu dari ‘pemimpin anugerah Tuhan’ kepada ‘Imam Mahdi’. Di dalam satu siri ceramahnya, Ketua Cabang Parti Keadilan Rakyat (PKR) Sabak Bernam itu mendakwa seorang pemimpin akan membebaskan Masjid Al-Aqsa di Baitulmaqdis, Palestin, untuk umat Islam yang kini berada di dalam cengkaman Rejim Zionis Yahudi.

Dr Badrul mungkin terlupa Anwar gagal menafikan dengan baik isu melibatkan liwat dengan bekas pembantu peribadinya dan video klip seorang lelaki yang melanggan pelacur dari negara China yang dikatakan pakar Amerika Syarikat sebagai 99 peratus menyamai Anwar. Bagaimana terlintas di pemikiran seorang yang berpengetahuan tinggi dalam hal-hal agama untuk meletakan seorang individu yang sejak dahulu agak kabur tingkah lakunya ke taraf Imam Mahdi?

“Kita hanya perlukan satu lagi syarat untuk bebaskan (masjid) Al-Aqsa… “Sudah adakah pemimpin itu tuan-tuan? Tanya saya, saya kata dia sudah ada… “Saya kata, dia ada di Malaysia…Tidak lain tidak bukan..saudara Anwar Ibrahim” kata Badrul Amin yang dipetik dari sebuah blog politik pro-pembangkang, Amenoworld.blogspot.com.
Selain itu, penceramah agama yang sering menimbulkan kontroversi dengan ucapan maki hamunnya sebelum ini juga mendakwa Anwar merupakan pemimpin yang akan menyatukan negara-negara Arab dan seluruh umat Islam di seluruh dunia.

Bagaimanapun, Badrul Amin menafikan kenyataan blog tersebut dan mendakwa tidak sekalipun menamakan Anwar sebagai Imam Al-Mahdi. “Saya menafikan sekeras2nya kenyataan yg tersebar dalam beberapa laman web kononnya saya menamakan Anwar Ibrahim sbg Imam Mahdi. “Saya tidak pernah sekalipun menyebut nama Imam Mahdi dalam ceramah2 saya. Saya hanya menyebut potensi Anwar sbg pemimpin dari Timur yang mampu menyatukan Dunia Arab sekaligus membebaskan Al-Aqsa,” katanya yang dipetik dari laman sosial Facebook miliknya baru-baru ini.

Meskipun tidak menyebut nama Imam Mahdi di dalam ceramahnya, ciri-ciri yang diberikan Badrul Amin itu jelas bersamaan dengan ciri-ciri ‘pemimpin yang ditunggu-tunggu’ (Imam Al-Mahdi) yang diriwayatkan akan menyatukan umat Islam, meleraikan sengketa dunia Arab dan membebaskan Masjid Al-Aqsa dari cengkaman golongan kuffar.

7 comments:

Rimau Sakti said...

Agak Keterlaluan Perumpamaan itu...

GrimReader said...

musykil2...apekah agenda disebaliknya..

SeseDaP RaSa said...

mcm2 skrang nie kan.. hmm..

Khairil said...

hampeh....

caliph shuriken said...

ntahapa2 ni, huh...

c'axoera said...

errrkkk..??


http://ch000tz.blogspot.com/2011/12/gaban-pun-tak-sebizi-aku-haha.html

Seri Bahasa said...

talibarot amerika ni jadi imam mahdi???