Nufie

My Churp-Churp

Sunday, September 11, 2011

Keistimewaan 'Bandrek' Sebagai Minuman Kesihatan

Minuman 'Bandrek' Popular Di Wilayah Aceh, Indonesia

Serbuk 'Bandrek' RM10.00 Per Cup

Saya ingin berkongsi pengalaman dengan kawan-kawan Blogger sekalian. Gambar di atas menunjukkan Serbuk 'Bandrek' yang merupakan minuman kesihatan untuk wanita dan lelaki mahupun kanak-kanak. Saya telah berkenalan dengan seorang Doktor dari Wilayah Aceh di Indonesia. Beliau telah memperkenalkan Minuman 'Bandrek' ini kepada saya sekeluarga. Ramuan Serbuk 'Bandrek' ini telah disediakan oleh beliau sendiri yang mana kandungan 'Bandrek' ini mengandungi 'Habbatussauda', Gula Kabung, Halia, Kayu Cengkih dan beberapa ramuan yang lain. Saya telah mencuba minuman kesihatan ini sejak sebulan yang lalu. Ternyata hasil daripada mengamalkan minuman 'Bandrek' ini telah memberikan kesan positif terhadap kesihatan diri saya sekeluarga. Khasiat minuman 'Bandrek' ini boleh mengubati penyakit seperti darah tinggi, kencing manis, sakit gout, buasir, semput, menyingkirkan angin dari dalam badan, melawaskan pembuangan air besar. Selain itu, pengambilan minuman 'Bandrek' ini berjaya mengurangkan rasa sakit-sakit sendi, mengurangkan sakit senggugut, menghilangkan rasa mengantuk, menambahkan tenaga badan, membantu meningkatkan hormon badan (kesuburan), menurunkan berat badan dan menyingkirkan lemak-lemak berlebihan dari badan. Minuman 'Bandrek' ini sesuai diminum oleh semua golongan wanita (wanita mengandung pun boleh minum bandrek untuk kuatkan tulang belakang ibu dan bayi yang dikandung), lelaki dan juga kanak-kanak di mana ianya boleh membantu menguatkan minda kanak-kanak.
Setiap per cup Serbuk 'Bandrek' ini dijual dengan harga RM10.00. Sekiranya ada kawan-kawan Blogger yang berminat untuk mencubanya, sila hubungi Sri untuk membuat tempahan. ( Sri : 013-6020444 @ Zuren : 012-7348055 ) Setiap tempahan yang memerlukan penghantaran pos akan dikenakan caj penghantaran. Cara pengambilan 'Bandrek' adalah 2 sudu teh kecil untuk setiap kali minum pada waktu pagi dan malam.

Sila Lihat Testimonial Yang Di Dapati Daripada Kawan-Kawan Blogger.

Renungan Minda : Minuman 'Bandrek' dijual dengan harga yang berpatutan sesuai untuk golongan suri rumah, golongan wanita bekerja, lelaki dan kanak-kanak.

8 comments:

Unknown said...

baru uncle tahu apa itu serbuk bandrek ..uncla ada kencing manis ..so ingin sangat nak cuba..hihihi nanti tunggu time gaji uncle contact .. buat masa ni poket kering hihih ...

bagus info !

Unknown said...

mcmner diberi nme bandrek yerk??..baru sy tau kwujudan bandrek..n 1'st time dengar..kalo x, xpenah dengar..i follow u..TQ..

Sri Ayu said...

Boleh uncle...try nanti ye.;)

Sri Ayu said...

Nama 'Bandrek' itu dlm bahasa jawa. bermaksud rendaman.

milo said...

first time dengar jugak pasal bandrek ni..emm, mcm berkhasiat..

Yumida said...

sy pon 1st time dgr psl bandrek ni jgk...cm berkhasiat sgt2 kn...

NoorNazuha said...

tak penah dgr nama neh....peliknyeeee

kpah k-poh Sharifahnor said...

rasa mcm mana? pahit ke..mcm jamu? heee..